Trairi (Craiovene) Maxime

Aseara,pe TVR2..(da,mai..ce va mirati…eu chiar urmaresc televiziunea publica..nu belesc ochii doar la Felix si la Vantu) ,in cadrul emisiunii „Replay” s-a vorbit despre epoca marii echipe Craiova Maxima.

Invitatul realizatorului a fost Marius Mitran.un infocat suporter al Universitatii.

Evident ca m-am oprit stana de piatra in fata teveului ce arata imagini(pe care le vazusem inainte de mii de ori) cu gasca nebuna a lui Balaci ,Crisan, Donose, Stefanescu, Lung, Geolgau, Cartu, Irimescu, Camataru, Tilihoi, Ticleanu si Beldeanu.Marturisesc ca mi s-a facut pielea gaina vazand cei…         50 000 de suporteri in tribuna,vazandu-i pe Giresse,Tresor sau Pasarella inclinandu-se in fata evidentei:Craiova era o ECHIPA  mare.

Galopul nemaivazut al lui Cami,driblingurile incredibile ale lui Balaci,demarcarile „marca inregistrata” ale lui Zoli ,tenacitatea nordica lui Irimescu,siguranta ireala lui Stefanescu,plonjoanele lui Silviu sau oportunismul fabulos al lui Cartu….cum sa nu te inclini in asa ceva?

O echipa croita fara furaciuni,fara protectori la nivel inalt,o ceata de pletosi intr-o vreme intunecata,o echipa ce pierdea sambata clar cu ..Buzaul pentru a nenoroci fotbalistic selectionate mondiale ca Fiorentina/Kaiserslautern sau Bordeaux dupa numai doua-trei zile.

Cum am fi vorbit azi despre acesti centauri daca nu era acea nesansa teribila cu Benfica?

Imi amintesc,desi eram copil,cateva scene pentru mine,la acea varsta,de neinteles : tatal meu,un intelectual mai curand sobru,un dascal prin definitie,spartan in gesturi si cuvinte de cele mai multe ori…in zilele in care juca Stiinta se „dezbraca” de tot ceea ce il definea,pana la urma,ca om…si incepea „nebunia”: scotea steagurile,goarna,fularele(lucrate de mama),caciula alb-albastra…se urca in masina si canta „O iubire alb-albastra ” sau „Oltenia,eterna Terra Nova” timp de doua ore ,cat dura sa ajunga la Craiova.Uita de toate si de toti,iar,o data cu trecerea anilor,ma adaugase si pe mine in „arsenalul” pe care il incarca in masina inainte de a pleca pe „Central”.Ii multumesc :).

Cand am intrat prima data(acum…25 de ani) pe acest stadion de legenda(futu-ti Solomonii in gat sa-ti fut!…stii tu de ce) am avut o traire pe care niciodata nu o sa o mai am :(..si nici nu sunt suficient de talentat incat sa transpun in cuvinte frisoanele (pozitive) ce nu-mi dadeau pace.

Dupa atata amar de timp,mai am steagul de atunci,confectionat special pentru mine de un vecin :) impresionat de patima pozitiva cu care recitam pe nerasuflate 11-le craiovean.O sa-l predau generatiei urmatoare:).

Multumesc ,Oblemenco,Otet,Deselnicu,Franculescu.Celorlalti le-am multumit,de-alungul vremii, face-to-face.

P.S-partea a doua a „Replay-ului” dedicat Craiovei Maxima o puteti vedea luni seara(4 mai),pe TVR2.

5 răspunsuri to “Trairi (Craiovene) Maxime”

  1. Extraordinar!!!! Ce vremuri tataaaa!!! chiar ti se face pielea „gaina”. Ma inclin in fata acestor oameni care ne-au adus remarcabile momente de bucurie!!

  2. uite razboinice sa nu mai zici ca nu itzi acord importantza :))))))))) :
    http://www.prosport.ro/fotbal-intern/liga-1/prazilienii-4263626

  3. ai dat repede un search pe google sa gasesti ceva..crezi ca pun botul la asta?:P(apropo..il citisem deja)

  4. loreley64 Says:

    Desi nu am apucat sa vad Craiova Maxima cum joaca, m-am bucurat de urmasii lor…balaci, crisan, camataru si restul, ca nu-mi mai amintesc acum toata echipa, deh…varsta ! eram studenta pe vremea aia…si colega de grupa cu sotia lui Camataru…Doamne ce nebunie era! Craiova fremata in zilele cand juca echipa….inutil sa spun ca era chiul in masa…era sala goala :) …dar stadionul plin. Pacat de efortul lor, caci isi baga nasul in fotbal toti cioflengarii…Si desi apreciez eforturile lui Solomon pentru aspectul Craiovei de azi, nu pot sa inteleg de ce lasa voit stadionul pentru …secolul urmator. Poate are cu Mititelu ceva de impartit…naiba sa-i ia! Oricum, faine vremuri!

  5. fugit irreparabile tempus :(

Lasă un răspuns

