Battle

Inclestarea cu sinele e cea mai dura.Nu lasa loc de subterfugii,iluzii,”smoke and mirrors”,exagerari si trasee ocolitoare.E ca un joc de sah in care adversarul iti stie apararea siciliana sau tabietul regelui,asii tai din maneca,ce intr-un joc cu oricine altceva asigura intotdeauna victoria.Aici,insa,nu e loc decat pentru fapte si ganduri  reale,aproape  palpabile.Minciuna si tacticile evazive le pot folosi impotriva oricui in afara de mine.Acolo se trage linie.Nici nu stiu daca e linia de start sau de finis.Cand o sa aflu,  am s-o spun mai departe.

Cu riscul de a parea „plecat” in ochii unora ce aterizeaza din greseala pe aici..marturisesc ca am lupte epice  cu mine insumi in fiecare zi.Batalii surde intre instinct si logica,intre dorinta si realitate,intre mandrie si delasare,intre principii si compromisuri,intre speranta si defetism.Toate  ma caracterizeaza  si ma macina ca o picatura chinezeasca.

Castig si pierd de fiecare data,si nici macar nu am convingerea ca tot acest consum aduce plusvaloare.Poate putin echilibru,dupa  care,mai mult sau mai putin, tanjim toti.Nu-mi doresc limuzine,yacht-uri sau penthouse-uri.Imi place sa cred ca folosesc superficialitea ca o arma  impotriva celor care se vor intrati cu forcepsul in viata mea.Acolo e putin loc.Orgoliul si constiinta  isi taie partea leului intotdeauna. Vreau altceva.Aparent simplu,si totusi netrebnic de greu.

Intr-un fel sau in altul,viata ne aduce in fata unor decizii.Alte batalii cu alter ego-ul…alte frustrari si consumuri interioare.Asa ca ajungem in fata unei dileme ce niciodata nu e usoara-de cele mai multe ori preferam comoditatea oferita de propria politica de a ocoli un munte ce se iveste in drumul ce duce spre himerele fiecaruia dintre noi.De ce facem asta? Pentru ca viata e totusi prea scurta pentru lupte in care sansele de victorie tind spre un zero greu de digerat sau pentru ca pur si simplu intotdeauna alegem calea cea mai usoara?

Si totusi,sisifian, fiecare inceput de drum ne aduce in fata aceleiasi eterne dileme-calea usoara(de multe ori imorala,insa comoda si la indemana) sau cea dura(poate mirosind a etica,insa cu siguranta perimata)?

PS- sa nu credeti ca o sa ma transform in vreun Spinoza (pe care,apropos,vi-l recomand)..postul asta e doar o scapare.

2 răspunsuri to “Battle”

  1. loreley64 Says:

    m-am regasit atat de mult in cuvintele tale incat am incercat sa vad daca nu cumva este una dintre „scaparile” mele literare din zilele triste de toamna…. :)

  2. Lumea vrea show. vrea sa consume, nu bulangeli deastea cu tine si stiai si tu ca deaia teai justificat. dar asa este. si nu mi se pare trist ci e chiar frumos unde este suflet. misto

Lasă un răspuns

