De-ale mele(II)

Doua chestii introductive:

-niciodata nu mi-a placut Adrian Daminescu(nici macar la inceputul anilor ’90,cand orice „slagar” de-al sau dadea pe spate domnisoarele si doamnele din Romania,iar eu eram idiotul care nu intelegea care-i faza :)).

-eu mi-s un barbat atipic-mie imi place in bucatarie,unde ma relaxex mult mai bine decat in compania vreunei domnisoare zapacite,si nici nu pierd ,decat in cazuri de forta majora ,emisiunile cu profil gastronomic-3 Flavours,Jamie Oliver,emisiunea lui Dan Chisu,Kitchen Chemistry,chiar si Tibanu’,etc.

Sa precizez ca interesul si pasiunea mea pentru gastronomie au fost declansate atat de maiestria mamei in domeniu,si de faptul ca ,locuind (parca dintotdeauna) singur,nu m-am rezumat la cartofi prajiti cu oua ochiuri:P..iar,in timp,s-au intensificat si datorita avantajelor pe care mi le aduceau(va las sa deduceti singuri la ce ma refer,doar nu o sa va dau mura-n gura).

Urmeaza sa va impartasesc ce m-a determinat sa fac cele doua precizari anterioare,aparent nelegate una de cealalta.

Aseara,zapacind telecomanda,ajung la Prima,unde ruleaza,de ceva vreme,o emisiune ne prezinta persoane din showbiz gatind.

Pana acum,m-am amuzat pe seama unor pitipoance ce habar nu aveau ce inseamna solzisori de ceapa,juliene,rondele,Bain-Marie,si alti termeni pe care oricine care a facut si altceva in afara de amor prin bucatarie(nici asta n-ati facut?pai oameni buni..misionarii nu trebuie sa se rezume la dormitoare…ala nu e sex,e supliciu conjugal!) ar trebui sa ii cunoasca.

Insa,aseara,Daminescu m-a impresionat.La propriu.Tipu’ a pregatit un meniu international,bazat pe peste si miel.Cand zic peste,nu ma refer la hamsie,va asigur,iar cand zic miel,cu siguranta nu bat apropo la vreun jucator de la Steaua.

Cum spuneam,Daminescu (da,intr-adevar,s-a dat in spectacol) a pregatit(si parca simteam mirosul prin teveu:P) dorada,sushi,apoi un fabulos consome de ceapa(cei care au ajuns prin Burgundia sau Gasconia probabil inteleg de ce imi lasa gura apa),apoi niste cotlete de miel(un pic caramelizate), cu rozmarin si rosii cherry ce le dadeau un aspect de poveste…pentru a incheia magistral masa cu un rulou cu carne de miel fraged.Yummy.Nu am mai rezistat sa vad ce desert a pregatit,ca a trebuit sa fug in bucatarie sa inventez ceva de papat.Poftele astea venite din senin ar trebui sa imi dea oare de gandit?:)))))

Pe langa felurile de mancare,respectivul s-a bazat si pe o colectie de vinuri(scumpe),cu care si-a dat pe spate invitatii(invatati cu tulburel,probabil,acestia nu au apreciat roze-ul de Bordeaux servit la dorada,si nici paharul cu apa servit langa consome.Niste tarani!)

Cam atat..ma grabesc…imi da in foc ceva…pa!

8 Răspunsuri to “De-ale mele(II)”

  1. loreley64 Says:

    hehehehhe, se vede ca esti tauras mai! si eu ;) …poftim si suntem artisti in bucatarie…maiculita ce modestie a dat in mine…
    iar cu poftele….sa fii cumva „the first man” ?

  2. 1.poftele venite din senin ne asigura ca erai flamand,
    2.ai sa-mi platesti daune somacale produse via internet, la care se va adauga bonul de consum de la restaurantul mexican, unde imi voi comanda cotlete de miel caramelizate. AM ZIS!!!

  3. Se vede ca-ti era foame rau…la cum ai descris felurile de mancare…

  4. @loreley-nu pot fi „the first man”..pentru ca tocmai a fost altcineva :)))…
    -gastronomia chiar e o forma de arta,oricum mai placuta decat expozitiile ICR-ului(alea cu ponei roz cu zvastica,Iuda facand felatii,etc)..right?
    @truckme-la tonul pe care ai zis-o..mai pot comenta eu ceva?ma supun :P
    @pinguinul furios-(valabil si pt truckme)-nu mi-era foame..pur si simplu sunt pofticios..jur :)

  5. stiu cum e cu poftele…din pacate si nu face bine la coapsa…dar face bine in rest

  6. :)..daca m-ai vedea..ai realiza instant ca nu am cum sa am vreodata o problema cu coapsele :)

  7. dadada pingu, ce mananca acum sigur se vede peste cativa anisori: sunci lasate pe laterale, burtica peste cureaua de la pantaloni, ca de, dupa 30 de ani arderile grasimilor nu mai sunt asa rapide. Plus colesterolul, nu-i asa pingu?:) sa-i explicam baiatului cum sunt retetele la o rata cu portocale, un peste cu lamaie, o salata de cruditati ( telina de preferat) …hehehehe :)
    12euro m-au costat cotletele de miel :P; gustoase, nu ma plang, sa te lingi pe degete nu alta.

  8. nu port curea,ci bretele:P..deci burtica nu o sa mi se reverse peste pantaloni(si nici peste kilt),iar colesterolul imi produce frisoane de cat de mica ii e valoarea :).In final..sa-ti fie de bine:)!

Lasă un răspuns

