Chinurile lui Tantalus

Mitologia este fascinanta.Copilaria mi-a fost acaparata de destinele olimpienilor(ce-i mai chinuiam pe tata sa-mi aduca lecturi noi..iar si iar…si pe mama..o povestitoare desavarsita..sa „joace” de nenumarate ori rolul de narator din textele respective…o,tempora!),de legendele cu un puternic iz de simbolism,de invatamintele pe care le trageam(evident,doar teoretic,pentru ca urma o adolescenta tembela:P in care trebuia sa-mi ascund inclinatiile literare ca sa nu fiu catalogat „nerd”).

Fiind intr-o faza oarecum melancolica(„incurajata” si de vremea insuportabila de afara),m-am apucat sa revad cateva episoade din „Stargate”.Cum am mai scris,baza propriu-zisa a serialului o constituie mitologia.Unul dintre cele mai reusite episoade,”The torment of Tantalus”,mi-a adus aminte de copilarie,si,evident,am facut legatura cu prezentul.

Revin :)..Tantalus,unul dintre fii lui Zeus,dezvaluie o parte din secretele Olimpului muritorilor de rand,gafand apoi decisiv servindu-le carne de om zeilor la un banchet.Evident,”rasplata” trebuia sa fie pe masura.Asa ca Hades(apropo..preferatul meu:P),jucand pe propriul teren,ii pregateste o surpriza-surpriza:chinuit de sete,Tantalus era cufundat in apa pana la gat,fara insa a putea bea deloc apa,si ,chinuit de o foame teribila,avea atarnate deasupra capului fructe pe care nu le putea atinge,acestea departandu-se de mana sa suficient de mult pentru ca fiecare stradanie sa-i  fie zadarnica.

Practic,aici voiam sa ajung-(cam lunga introducere,dar ce sa fac?,am logoree:))..la chinurile lui Tantalus.

Sa fii atat de aproape de ceva ce iti doresti cu ardoare..poate chiar disperare..si totusi sa nu ai parte de acel ceva.Poate de un mare pot la loto:)..poate de o promovare dupa ce ti-ai rupt spinarea ani de zile  la slujba..poate de al 13-lea cocktail…ce pare atat de indepartat dupa ce le-ai ingurgitat pe primele 12(barbatii care se respecta banuiesc ca au intrat in cantonament serios pentru „44 de pahare”)..sau..cum e cazul meu(si urmeaza partea patetica:P)..sa fii atat de aproape de persoana pe care o iubesti..si totusi sa para/fie atat de departe.

(Ca sa nu uit-un post extraordinar pe o tema cumva asemanatoare gasiti aici )

Sunt convins ca nu e vorba de tentatia fructului oprit,ca nu e vorba de vreun coup de foudre adolescentin..sau ceva de genu’.Si cu atat doare mai tare..cu atat arde mai tare…cu atat e un deziderat demn de primul loc la prioritati :).

7 Răspunsuri to “Chinurile lui Tantalus”

  1. Nu poti incerca sa o apropii? Ma rog, cu toate ca e aproape…

  2. ma regasesc si eu in cuvintele tale…

  3. Chiar de curand am recitit Legendele Olimpului si nu ai cum sa te plictisesti de ele. Sunt minunate!

  4. Ih, chinul lui Tantalus poate fi rezumat la frustrare. Seamana cu visul clasic cand alergi si desi obiectul dorintei e atat de aproape, in momentul in care ti-l apropii, se departeaza, si iar alergi si iar e aproape si alergi in continuare fara a-l ajunge vreodata din urma.

  5. @Locke-easy to say,hard to do :)(candva o sa dezvolt subiectul asta)
    @Loreley-sa ma bucur?sa nu am bucur?
    @Pinguinulfurios-pot eu sa te contrazic?:P
    @D-na T-Frustrare la maxim..da..probabil ca,pe scurt,e cea mai buna descriere :)

  6. vanghelis008 Says:

    Esti departe.Stii in ce a constat de fapt placinta cu carne de om pe care Tantalus i-a servit-o lui Zeus?Nu stii..Stii unde s-a petrecut evenimentul istoric care a fost apoi povestit sub forma mitologica?Iarasi nu stii.Cunosti Povestea lui Ivan Turbinca a lui Creanga?Iti ofer un pont.Este varianta romaneasca a mitului lui Tantalus.Daca esti o fata desteapta si ai sa citesti cu atentie in Mitologia Generala a lui Victor Kernbach despre Tantal, ai sa afli doua adevaruri:
    Ca mitul este o versiune greaca a unei istorii iudaice.Al doilea adevar ai sa-l afli, citind Biblia.

  7. Esti departe-cum ai dedus ca sunt o „fata desteapta”?asta-i fraza anului :)
    PS-da,sunt un ignorant notoriu.E bine asa?

Lasă un răspuns

