De-as putea vorbi cu privirea :(

Recitind (a..saptea oara :)) „1984” -Orson Wells…dintr-o data m-a lovit!

De ce avem nevoie de limbaj?Daca stau sa ma gandesc,o incruntare(din partea sefilor,biensur)..un zambet sagalnic,strengaresc, o grimasa…o ocheada aruncata  unei domnisoare apetisante..poate chiar un fluierat tampit la adresa cuiva…toate astea,cumulate..elimina ,cred,cateva zeci de procente de limbaj cvasiinutil.

Paranteza: mi-s dragi in mod deosebit domnitele cu care port conversatii (da,mah,mai si conversez..ce dracu’..sunt animal?:P),si care nu evita incrucisarile de priviri(cate as vrea eu sa spun cu privirea…..)..dovada de sinceritate? (a lor,ca la mine nu e cazu’ :P).

Wells,un vizionar prin definitie, isi imagina,in opera mai sus amintita(daca nu ati citit-o…si nici n-aveti de gand sa o faceti..macar vedeti filmul omonim),o societate viitoare,cumva totalitara,in care populatiei i se interzicea sa aiba ganduri.Ca sa poate implementa politica asta,a fost inventat un limbaj spartan,minimal,care sa nu lase loc de imaginatie,de poezie,de metafore,de trairi,etc.In timp,efectul trebuia sa fie eliminarea imaginatiei umane,si,evident,o populatie usor controlabila.

In fine,revin…doar ganditi-va cat din ce pronuntam intr-o zi obisnuita chiar ne este necesar,util,si obligatoriu pentru supravietuirea fiecaruia.Vorbim vrute si nevrute…despre vreme…despre domnitze…despre fotbal..ii mai trimitem zilnic la origini pe politicieni…ne vaitam(fara efect) de cursul euro-leu…toate astea pur si simplu nu ne sunt esentiale.Evident,fara ele,viata de zi cu zi ar parea/ar fi terna,plicticoasa,monotona,insa de am putea(ipotetic) sa renuntam la astea..am scapa de pesonaje ce ne asalteaza in fiecare zi,prin orice mijloc de comunicare,etc.

Nu mi-ar mai veni zilnic pe mobil 15 SMS-uri cu potentiale castiguri fabuloase,nu as chinui telecomanda(si nici nu i-as schimba bateriile lunar) incercand sa scap de Bahmuteanca,de ala micu’ a lu’ Raduleasca,de Mantea,de Senzuala,de Sexy Braileanca,de Ciuma(t)ca,de Plugarita,de MoniCa COlumbeanu &co,etc(de Mighty Jiji am obosit sa ma tot iau….asa ca il las in plata Domnului<nu-i asa ca nu-mi sta bine utilizand expresii cvasireligioase?> cu oile lui cu tot) .Oamenii astia,(si manelistii,fotbalistii..si multi altii) nu spun/transmit niciodata nimic..de la ei putand afla,in cel mai bun caz,cat mai costa o liposuctie,un oral,ce geanta Louis Vuitton mai e trendy anu’ asta,cati fotbalisti sunt „dotati”..si alte nimicuri a caror omniprezenta pe mine unul ma oripileaza.

In concluzie(abia acum realizez c-am luat-o pe aratura :P)..cititi „1984„..si faceti fronda impotriva imbecililor de pe teveu.

4 Răspunsuri to “De-as putea vorbi cu privirea :(”

  1. Mai, mai..cum dau eu cu paru’n gard mereu :D . …
    Apropos, ai intalnit oameni (domnite, ca vad ca asa le denumesti pe femei) cu care sa nu mai fie nevoie sa folosesti cuvintele? Doar din priviri sa puteti comunica? Serios vorbesc acuma (desi se intampla rar)…este o experienta unica!

  2. Da,am intalnit ..chiar relativ recent..it feels goooood :).
    Iar termenul „domnitza” l-am adoptat pentru ca unora nu li se potriveste deloc „domnisoara”..altele se simt jignite de „femeie”..iar partea cu „Fatuca”…”fato”..”Bah!” nu ma caracterizeaza

  3. Nu era vorba de fapt de George Orwell? ;)
    Scuze ca te corectez, dar am ras-citit si eu cartea aia.

  4. nu m-am exprimat coerent :P..vorbeam de autorul de film,si nu l-am mentionat pe autorul cartii…mea culpa(am scuza..sunt indragostit:))

Lasă un răspuns

