Yeats(din nou)

Desi am mai scris despre Yeats,vad ca niciun cititor de pe-aici nu se grabeste sa infiinteze un fan club Yeats,la care,eu mandru nevoie mare,sa accept imbujorat statutul de presedinte de onoare.:P

Yeats ma fascineaza…si,fata de alti poeti ale caror lucrari au un efect similar asupra mea,are un mare avantaj-am o mare slabiciune pentru engleza britanica(si asa vorbeam cu Adri despre asta azi), a carei savoare nu o  s-o atinga engleza americana nici in 5423 de milenii.Ati incercat sa cititi(poezie,proza) in limba de origine?Asa le veti simti intreaga valoare.

Asa ca va mai bag pe gat un fragment(era sa zic „reiterez”,dar n-am dormit pe DEX azi-noapte :P) din poezia yeats-iana pe care o ador (si fac asta nu numai ca sa fac prozeliti printre voi,ci si sa alung labarii ce aterizeaza pe blogul asta)

Had I the heavens’ embroidered cloths,
Enwrought with golden and silver light,
The blue and the dim and the dark cloths
Of night and light and the half-light,
I would spread the cloths under your feet:
But I, being poor, have only my dreams;
I have spread my dreams under your feet;
Tread softly because you tread on my dreams.

Nici acum nu v-am convins?:(   ….Me…sad   :(

PS-cumpar Al.Kuprin-„Olesia”– astept (provincia) pe mail

Lasă un răspuns

