„Dial the Gate”

Multi apropiati nu-mi inteleg pasiunea pentru SF.Cateodata chiar ii inteleg.Sa vezi tot felul de extraterestri vorbind engleza ca la Cambridge, sau sa vezi/auzi explozii spectaculoase si zgomotoase in spatiu(fizic imposibile)…suna…SF.Dar trecand peste neajunsurile astea(generate, practic, de nevoia de confort a  telespectatorului,pana la urma)…science-fiction-ul(in toate formele lui) are un rol extrem de important.Toata lumea a auzit de Asimov(probabil,insa,putini l-au citit)..de Daniken.(asisderea)…de Wells(idem)…de(de ce nu?) Jules Verne sau Da Vinci.Oamenii astia au fost niste vizionari.Si datorita lor ,imaginatia ne-a luat-o razna…ne-au pus pe ganduri si pe gandit…ne-au facut sa ne intrebam „What if?”.Pur si simplu ne-au  ajutat  sa ne punem la contributie imaginatia.Datorita imaginatiei am evoluat,pana la urma(unii..nu toti) de la Cro-Magnon la …autostrazi suspendate(sa traiti,domn’ doctor/primar  Oprescu!:P-we’re still waiting!).

In cinematografie,exemplele sunt multiple.Insa as vrea sa zabovesc asupra a doua seriale produse de SciFi Channel,care m-au facut,in ultimii ani,sa astept cu sufletul la gura urmatorul episod.Vorbesc de Stargate SG-1(cu toate cele 10 sezoane ,completate si de trei filme :”Stargate-The Movie”,”Stargate-Ark of Truth”,si „Stargate Continuum”) si „Stargate Atlantis” (cu cele 5 sezoane si,sper,cu filmul ce urmeaza a fi turnat).

Impletind notiuni  (fezabile,plauzibile si verificabile) de fizica,astronomie,astrofizica,mitologie,istorie,religie,psihologie si politica,cele 2 seriale au reusit sa sparga,la propriu,audientele,si sa isi castige un numar impresionant de telespectatori.

Ideea acestui post,practic,un omagiu adus celor 2 seriale(cu riscul de a parea ..de pe alta planeta:))) ) a venit o data cu incheierea ultimului sezon din SGA,moment oarecum trist pentru subsemnatul,caci va trebui sa imi regandesc rutina saptamanala(obisnuiam ca joia sa..piratez :) noile episoade din „Two and a half men”…iar sambata,la prima ora…”SGA”.

Cum in ultimii (cel putin) doi ani,cinematografia a dat chix cu blockbusterele pulii ei,atentia mi-a fost indreptata spre seriale:mai devreme mentionatul „Two and a half men”(cel putin la fel de bun ca „Seinfeld”),cele 2 Stargate-uri,”Heroes”,”John Doe”,”The Pretender”,”The Tudors”,”Eureka”,”Sanctuary”,”Rome”(extraordinar serial-o sa revin asupra lui),putin „Star Trek-Enterprise”..si..cam atat.

PS-am facut si (surprinzatori de) multi  „prozeliti”cu Stargate-mania mea(un pic cronica,e adevarat),da’ niciunul nu are(ca mine) ceasca de cafea cu Samantha Carter :P…si ma mandresc cu asta :)))))))))).

Later edit:-cele 2 seriale vor fi urmate de „Stargate Universe”(filmarile urmand a incepe pe finele lui 2009),serial ce va continua odiseea Stargate.

8 Răspunsuri to “„Dial the Gate””

  1. Yey! ma bucur sa mai vad obsedati ca mine de Stargate. Noi suntem rari! Si da.. deja te urasc pentru cana cu Samantha.. da tot amenint eu ca imi fac un tricou macar cu distrubutia Sg1 si Atlantis :D Eu zilele astea termin de vazut si sezonul 5 din SGA.

  2. Spor la vizionare:)..sezonul 5 vine cu ceva nou fata de precedentele…deci..enjoy it!

  3. Nu esti singurul intristat de vizionarea ULTIMULUI episod din SGA…Dar, am noroc cu AXN Sci-fi care sunt cam in urma cu sezoanele de SG1 si SGA. Ma cuprinde melancolia…:)

  4. Avansez destul de ok.. sunt deja la episodul 14, in maxim 2-3 zile e gata. Ceea ce ma bucura si totusi ma face sad ca nu va mai fi. Si este serialul cu care am crescut.

  5. Nu am vazut in lista ta „Star Trek – The Next Generation”. Incearca de asemnea si „Star Trek Voyager”. Nu se ridica la inaltimea lui TNG, dar Picardul si-a lui ceata sunt greu de egalat.

  6. ai dreptate..o sa ma autoflagelez pentru ca am omis „Star Trek”(dar macar am o scuza..e ceva timp de la..surprinzatorul ultim „Star Trek-Enterprise”) :)

  7. vreau si eu o cana :))=))) e lasa oricum.. daca imi iau masina imi pun acolo o poza cw cu SG-1 :)) sa va fac ciuda :DD

  8. apropo .. aveti vreunu o idee cam cand va aparea filmele.. sau episoadele .. din stargate universe?! cam in ce luna vor aparea…?!

Lasă un răspuns

