Poligloatele,poli-gloatele si poligloabele

 De cand cu democratia asta,dom’le…romanul s-a emancipat.Problema nu e asta…pentru ca emanciparea aduce cu sine imbunatatiri evidente,insa poporu’ a adoptat cele mai penibile forme/parti ale emanciparii.

 Nu mai tarziu de aseara am asistat,involuntar,dar stupefiat,la un „talk” intre doua pitipoance in fata mall-ului,in asteptarea unui taxi.Don’soarele in cauza aveau un dialog pe care l-as cataloga(ca sa nu devin ..iar…vulgar) cel putin spumos.Probabil ca nu o sa reusesc sa il reproduc cu acuratetea de rigoare(din pacate nu am talentul de a tasta asa de inspirat incat sa va redau grimasele…zambetele tampe..sau onomatopeele specifice regnului asta animal..asa ca iertati-mi neajunsul asta)..insa o sa incerc.

Pitipoanca 1-„Dear,faina sesiunea de shopping…pacat ca e late,si inchid looserii astia la 10”

Pitipoanca 2-„Lasa,fato…ca maine venim la luam breakfast-ul aici,si mai vedem ce mai luam..By the way…trebuie sa trecem si pe la hairstylist,fato,ca n-am mai fost de cand mi-a pus extensiile astea.Sunt cool,nu?”

P 1-„Da,cum sa nu…mi-am pus si eu last month,pentru un party,da’ nu mi-au placut.Loosera aia care mi le-a pus nu se stia cu jobul”

P 2-„Ce fraiera esti,dear,trebuia sa-ti faci appointment la a mea(?!?!),ca-ti dadea si reducere,ca veneai pe recomandare”

P 1-„Next time asa fac,asta a fost un (?!?!) big mistake”

P 2-„Dear,dar ai facut call la taxi? Ca nu mai vine!”

P 1-„Da , dear,da’ stii cum sunt looserii astia…se cred smecheri… you know -poseta mea face mai mult ca masina lor..looserii dracu’ ”

(trec 30 de secunde..liniste mormantala..probabil isi puneau ordine in idei)

P 2-„Uite-l fata..ce number zicea proasta aia ca are pe capota?”

P 1-„Asta e,dear,sper sa nu se bage vreun looser sa ni-l ia”(n.a-eu eram looserul-si nu m-as fi „bagat” niciodata in fata lor,pentru ca mamica mea m-a invatat „Ladies first”)

 Cam asa a decurs dialogul celor doua,dialog ce mi-a facut seara placuta,si asteptarea dupa urmatorul taxi mai scurta decat in realitate-afara fiind un frig groaznic.

 Stiu ca folosesc si eu multi termeni de roengleza,dar (fara sa sune a scuza) pentru ca ,daca nu i-as folosi,as face nota discordanta cu restul semenilor mei.

 Daca in debutul secolului trecut,frantuzirea cu orice pret a oricarei expresii denota cosmopolismul unei persoane/familii…traim,dupa 100 de ani…englezirea imbecila (a se intelege stalcirea iremediabila,amputarea ireconciliabila) a unei limbi latine,cu un vocabular mult mai bogat/colorat/viu decat al cretinilor de americani(de ei ma iau,ca de limba engleza-britanica nu o sa zic nimic rau niciodata,datorita savorii ei inconfundabile).

The end :)

2 Răspunsuri to “Poligloatele,poli-gloatele si poligloabele”

  1. :)) M-ai binedispus oleaca.
    Si eu vorbesc romgleza, dar nu pun in fiecare propozitie un termen englez. In facultate vorbeam in mai multe limbi, folosind termeni din franceza, engleza, spaniola si chiar germana in aceeasi propozitie. Insa am fost studenta la Limbi straine, cred ca ma scuza intr-un fel. :D
    Acum mi se pare de prost gust sa abuzezi de alta limba care nu e cea materna.

  2. si eu am teminat (tot) limbi straine…asa ca gasesc la fel de stupid vocabularul voit „cosmopolit”al unor pitipoance ce tradau orice in afara de inteligenta

Lasă un răspuns

