Another freak

 Din seria interminabilelor mele dileme existentiale,cu o puternica nuanta de infantilitate,inutilitate,and so on :)…azi va impartasesc o chestie ce ma deruteaza de ..20 de ani.

 Toti am fost bombardati in scoala cu tampenia aia de „Miorita”,nu?Ca e „benchmark-ul” literaturii romane,ca e esenta culturii romanesti,ca e o trimitere spre biblicul caz „Cain si Abel”…ca face trimiteri la traditiile pur romanesti…etc.Nimeni nu ne spune ca ,de fapt,balada in cauza are corespondent in mai toate literaturile lumii(intr-o forma mult prea asemanatoare ca sa fie doar o coincidenta)…nimeni nu spune raspicat ca e o clara transpunere in versuri a caracterului romanesc(„da-i la cap celui de langa tine ca sa-ti fie tie bine”..si alte chestiuni negative pe care nu o sa le mai insir pentru ca voi fi acuzat de antiromanism).

 Ce ma frapeaza pe mine la telenovela asta in versuri este portretul robot al victimei.Dupa parerea mea,ca sa „gusti” o opera literara trebuie sa vizualizezi personajele,scenele,peisajele,etc.Doar asa se poate intelege pe deplin o scriere,buna/rea..whatever.Si cand am vrut sa fac acelasi lucru in privinta personajului casapit…am ajuns la o ceata totala.Fiti atenti/atente la urmatoarele versuri:

„Mandru ciobanel
Tras printr-un inel;
Fetisoara lui
Spuma laptelui;
Mustacioara lui
Spicul graului;
Perisorul lui
Pana corbului;
Ochisorii lui
Mura campului!”

Deci vorbim de un tip (nu e metrosexual,ubersexual..sau bamboosexual) slim,subtirel…cu un ten foarte deschis la culoare,cu o mustacioara..BLONDA..cu o podoaba capilara NEAGRA…si cu niste ochisori de o culoare un pic neclara(eu unul stiu ce culoare au murele,da’ ochi de culoarea aia n-am vazut decat la Antipa:P).

 Imi pare mie sau e o neconcordanta<sau,ca sa par erudit,o inadvertenta:)>..sau tipu’ asta nu prea are un look normal? Brunet cu mustata blonda? Eu nu stiu sa se poata asta(fara un hairstyle-ist langa tine)…si nu-mi spuneti ca e licenta poetica,pentru ca nu pun botu’.

 A mai observat cineva ciudatenia asta?Incep sa cred ca l-au omorat aia doi pentru ca era un freak…si atunci eu unul ii inteleg…si nu ii mai condamn:P.

6 Răspunsuri to “Another freak”

  1. Daca stau bine si ma gandesc la ciobanasul asta cu parul de o culoare si mustata de alta culoare …mie imi vine in cap Radu Vasile :))))))))))

  2. Cand am invatat eu Miorita nu m-am prins care e faza cu lookul lui, ca am invatat-o mecanic. Nu prea ma interesa. Insa cand ne-a explicat profa de romana ca aspectul lui nu e prea normal, fara, asa cum zici, ajutorul unui stilist si oaresce cunostinte de hairstyling elementare, ne-am prins si noi ca n-are rost sa il luam in serios. :P

    PS. Ce probleme ai si tu. :))))

  3. pai eu sunt superficial(aproape ca Miss Univers)..asa ca nu ma preocupa criza mondiala,analfabetismul,politica,genetica,astrofizica sau alte cele…si mai sunt de o sinceritate vecina cu prostia…asta mi-s…dati-ma in judecata :)

  4. @Adria-eu pe Radu Vasile mai curand il asociez cu un Einstein un pic pieptanat :)

  5. [imagineaza-ti ca noi am intrebat-o pe profa de romana cum devine treaba.. :P ]
    raspunsul: faza cu „spicul” nu se referea la culoare, cu la FORMA mustatzei /:)

    ..yeah right..
    :))

  6. perspicace,as usual :)

Lasă un răspuns

