Despre sloi

Intr-o blog plin de glumite,ironii,pamfletarii,obscenitati si orice altceva superficial(toate mai mult sau mai putin inspirate),azi o sa (incerc sa) fiu serios.

„Descopera Europa ta!” e o emisiune de pe TVR ce se difuzeaza duminica la pranz.Reusesc sa o urmaresc cu regularitate pentru ca exact pe la pranz ma trezesc dupa o sambata seara (extrem de ) bahica.De ce va zic de emisiunea asta?Pentru ca e una dintre putinele de pe teveu ce nu tinteste ratinguri,in care nu se maimutareste nimeni,nu vezi tatze,craci,nu injura nimeni,etc.

Emisiunea in sine isi propune (si reuseste) sa ne arate si partea pozitiva,frumoasa,traditionala a Romaniei.Stam la blocuri,lucram in cladiri cu termopane,suntem dependenti de telefoane mobile,de net,de taxiuri,ne planificam concediile in asa fel incat sa ne impresionam colegii/prietenii cu locurile(afara) pe care le-am vazut,etc.

Si totusi,uitam(cu mine-n frunte) ca in tara asta chiar ai ce vedea,are ce sa te impresioneze.Azi am vazut o emisiune dedicata localitatii Nucsoara,Arges.Din fericire,cand eram copil,am fost intr-o tabara scolara in localitatea cu pricina.La poalele muntilor,cu Raul Doamnei abundand de pastrav,cu un aer curat de neimaginat in metropolele pulii,cu apa potabila cu un gust incredibil.Astea sunt amintirile pe care le am(si au trecut 20 de ani)…si le-am rememorat o data cu documentarul respectiv.Parca nimic nu s-a schimbat acolo,parca timpul a stat pe loc.Unul din localnicii de vaza a gatit pentru realizatorul emisiunii „sloi”,un fel de tocana de miel…cu ingredinente/mirodenii din propria curte, o masa ce m-a facut sa-mi ploua-n gura in fata televizorului(desi nu sunt un amator de carne de oaie).

Peisaje de basme,raze de soare ce parca nu seamana ce vad prin termopanele casei,o liniste pe care (in cel mai bun caz) o crezi ireala..ce mai….ceva extraordinar.Si nu vorbesc de agroturismul”nascocit” pentru turistii straini,pentru ca ala e un hibrid nereusit,un avorton,neavand decat vagi legaturi cu traditiile romanesti.

Evident ca nu o sa ma abtin ca in urmatorul concediu sa las dracu nustiuce destinatie cosmopolita,si o sa merg la mine la tara(sau,cum se spune aici,in Banat,”la sat”) la bunici,unde am petrecut,daca stau sa ma gandesc foarte serios,cele mai reusite/placute/memorabile/relaxante perioade din viata mea.Nu auzisem de rucola,nu foloseam betisoarele chinezesti,nu descoperisem pizza, fructele de mare sau varza de Bruxelles,nu stiam ca exista o furculita doar pentru peste,nu eram dependent de cofeina si nici nu ma chat-uiam pe haifaiv,dar..

O sa plec sa prind un pastravior,un clean sau macar un boiestean(si probabil o sa ma chinui 3 zile pentru asta),o sa mananc o rosie din propria gradina(care chiar are gust de rosie),o sa mananc o branza de acolo(lasand naiba branzeturile vidate,pasteurizate,low fat,etc)..si evident o sa beau (in cinstea mea:P) un vin(de tara) in timp ce ma delectez cu o pastrama la gratar.

V-am facut pofta…v-am trezit amintiri din copilarie?Daca da…am reusit ce mi-am propus…daca nu…va compatimesc pentru copilaria voastra.

PS-stiu ca tonul postului e poetic,naiv,nirvan-ist,or whatever,asa ca…don’t bother.

7 Răspunsuri to “Despre sloi”

  1. draga wwraith, nu mai vreau sa ma marit cu tine. pai eu citeam blogul tau ca sa rad si sa ma relaxez si acum imi dau lacrimile in fata computerului… serios. si nu, nu e din cauza sticlei de vin si a celor trei cocktailuri care i-au urmat. e din cauza ca m-ai facut din nou sa ma gandesc la lucrurile cu adevarat importante in viata si la cat de des le ignor. eu, ca nu indraznesc sa generalizez. am fost si eu in tabara la nucsoara…

  2. m-ai daramat…nu te mai mariti cu mine?!Imi dau lacrimile,si nu cred ca de la puiul cu curry pe care tocmai l-am papat.Inseamna ca o sa mor burlac.Daca nimeni nu ma vrea,atunci nici eu nu mai vreau pe nimeni.O sa-mi fac un blog cu teme ecumenice,o sa stau sambata seara sa meditez la efemeritatea noastra pe pamant,si o sa..recitesc”Un veac de singuratate” si „Robinson Crusoe”.Am zis!

  3. da…amintiri din copilarie:)
    pana sa incep scoala imi petreceam vacantele la strabunicii mei din bolintin vale. imi placea sa rup rosiile din vrej si sa le mananc pe loc, nespalate, sa imi fac o traista cu mancare si sa merg cu prietenii pe camp „la explorat”, sa dau gainilor mancare, sa merg cu bunica-mea la targ, sa sap in gradina, sa pazesc cazanul cand se face tzuica, sa culeg via. eram in elementul meu, imi placea nespus de mult sa stau la tara.
    nu stiu de ce la un moment dat nu mi-a mai placut sa merg. iar acum nu as concepe sa imi petrec macar un week-end la tara. m-am indentificat, naiba, cu orasul asta si cu mizeriile lui…

  4. cel mai tare imi lipseste taiatul porcului…tuica fiarta…gerul combatut de tuica. Da da, daca nu e ger, parca nici porcul nu moare cum trebuie si nici pomana porcului nu are gust.
    Din cand in cand mai incerc cate un carnat din comertul capitalist: soia, nitrati, nitriti, glutamat de sodiu si multe multe alte chimicale „traditionale”.
    Rau am ajuns…toti! Cica daca mori nici macar nu mai putrezesti, de la cati conservati ai mancat toata viata… Si morti intrerupem lantul trofic. Rau, rau de tot…

  5. mai stii/stiti ce injuram salamul cu soia de pe „vremuri”..acum soia e ingredientul principal la jumatate din meniul unui restaurant „de fitze”.Si,in alta ordine de idei,daca s-a pastrat mumia lui Nefertiti timp de 3000 de ani…o sa ma pastrez si eu…macar tot atat :)

  6. Nucsoara…ce frumos…imi aduc aminte de cocoseii de zahar ars cu menta…de cinematograful la care din cand in cand cadea curentul, de pungutele de Tropicana pe care le luam de la chioscul din sat (cand ne permitea evident..la 20 de ROL/bucata…)…ce vremuri.
    Hai ca am devenit nostalgica!

  7. soeuri..inseamna ca mai tii minte si ca am fost campion la fotbal,nu?:)))))))))

Lasă un răspuns

