Scrisoare pentru acasa

„Buna , mama ,salut , tata.
Mai tineti minte reactia mea cand am aflat ca am fost detasat cu serviciul in Romania? O tara de care nu auzisem nimic, o tara a carei locatie pe harta imi era total necunoscuta….dar au trecut ( deja ) 3 luni de cand am ajuns aici si pot sa va povestesc mai multe.
Cum am ajuns aici,a trebuit sa imi caut o locuinta.Chiriile sut foarte mici aici,as putea spune chiar modice.Agentul imobiliar care m-a ajutat sa imi gasesc apartamentul a fost atat de amabil , incat nici nu mi-a peceput comision. O data instalat ,am incercat sa ma obisnuiesc cu orasul. Pot sa iti spun cu mana pe inima ca oras mai curat nici nu am vazut sau auzit pana acum.Nici urma de gunoaie pe strazi , nici urma de cersetori , ce mai,ceva de vis.
Oamenii aici sunt foarte prietenosi..daca ii intrebi ceva,sunt mai saritori ca un ghid turistic.Apoi,sa va povestesc despre transportul in comun-un singur cuvant -Minunat-autobuzele,tramvaiele,troleibuzele..au un orar pe care il respecta mai ceva ca in Japonia,si in plus, stralucesc de curatenie,de parca s-ar filma vreun spot publicitar in ele.In surdina este muzica ambientala,nimeni nu asculta muzica de la telefon/mp3 player decat cu casti,gandindu-se probabil ca i-ar deranja pe cel de alaturi.Daca se prevede aglomeratie,autoritatile locale suplimenteaza numarul mijloacelor de transport pe rutele afectate.Iar infrastructura lor-strazi suspendate,curate,nicio urma de groapa,nu este aglomeratie,nu este poluare,nici macar fonica.
Nici nu imi vine sa cred.
Daca tot am amintit de autoritati,stiti ca a trebuit sa imi pun in ordine in acte-viza de sedere,viza de flotant,etc.In institutiile statului e ceva fabulos-functionari (prea) amabili, o organizare desavarsita,cozile sunt ca si inexistente…pana si portarul te poate indruma spre ghiseele la care sa iti rezolvi problemele.Probabil ca oamenii astia au niste salarii enorme,caci altfel nu-mi explic competenta imbinata cu amabilitatea pe care am vazut-o aici.
Iar prin restaurante sau fast-food-uri..in niciun caz nu vei intalni interlopi imbracati in maieuri si cu ditamai lanturi la gat…si cu siguranta nu te va deranja nimeni cersind /cerandu-ti ceva in timp ce iei masa.Aceste categorii de oameni parca nici n-ar exista in Romania.
Dupa ce mi-am luat in primire jobul..colegii mei ,in loc sa ma priveasca cu reticenta,sau invidie,m-au invitat,pe cheltuiala lor,sa dam o raita prin cluburi.
Acolo..alte socuri…preturile erau ca de en-gros,toata lumea socializa…am incercat chiar sa agat ceva..si..spre surprinderea mea,fetele respective nici nu s-au uitat la brelocul meu de chei sa vada ce masina conduc,nu au tras cu ochiul nici la ce telefon am,nici la eticheta de pe camasa mea,sau de la pantofii mei…se pare ca aici nu se poarta materialismul.
In drum spre casa ,fiind un pic „distrat”..ma cam ratacisem,asa ca am abordat (in engleza,of course) o patrula de politisti ,intreband pe unde sa o apuc pentru a ajunge mai repede acasa.Toti vorbeau foarte bine engleza (probabil sa intri la scolile de politie romanesti e mai greu ca la NASA ) si s-au oferit chiar sa ma conduca spre casa ,nu neaparat pentru ca as fi putut pati ceva,ci pentru ca ei erau datori sa asigure linistea necesara cetatenilor orasului. Pentru ca a trebuit sa imi fac un set de analize , am ajuns si intr-un spital.Extraordinar.Aia din „E.R.” sunt o gluma pe langa personalul din spitalele romanesti.Daca la noi te trateaza cu atentie doar daca ai o asigurare medicala „grasa”..aici , cu a amarata de asigurare de la stat , devii mai important ca seful statului.Medicamentatia e subventionata de stat ,iar aparatura medicale e desprinsa parca din „Star Trek”. Sa tot ai vreo boala in Romania,la ce spitale au !
In aceste luni petrecute aici,nu am auzit cuvantul ” mita ” sau vreun corespondent de-al lui ,nu am auzit la stiri (am inceput sa inteleg romaneste ) de coruptie ,nepotism ,droguri,conflicte interetnice,xenofobie,etc.
Stirile lor sunt extrem de focusate pe politic,economic.Nu o sa vezi la ei talk-show-uri cu vedete de doi bani,sau scandaluri.Oamenii astai parca sunt mai catolici (bine,majoritatea sunt ortodocsi) ca Papa.
La ce am gasit aici ,ma gandesc serios sa ma mut aici.Slujbe bine platite pentru oamenii cu studii se gasesc la tot pasul,fetele sunt frumoase si foarte harnice (am auzit ca moldovencele exceleaza la asta) asa ca va cer parerea ..pana la urma,voi sunteti trecuti prin viata,si sfatul vostru e foarte binevenit.
Va pup…si astept cu nerabdare raspunsul vostru.
John”
Lasă un răspuns

